Kontakt oss

Telefon 61 31 22 00

post@jevnakerporten.no


Meld deg på vårt nyhetsbrev

Få de siste nyhetene direkte i innboksen din


For næringsdrivende:

Brukerveiledning for butikk


Denne brukerveiledningen gjelder for butikker som tar i mot gavekortet fra Jevnaker Næringdrivende.

Har du spørsmål? Ring 61 31 22 00 eller skriv til leder@jevnakerporten.no

1

For å ta i mot gavekort må du først være registrert som innløser hos Jevnaker Næringsdrivende. Det gjør du ved å fylle ut skjema du får tilsendt.

Når du er registrert vil du kunne benytte deg av de digitale gavekortene.


Gå til siden for innløsing av gavekort. Du finner den i hovedmenyen, nederst i høyre hjørne. Du kan også klikke her.

2

Fyll inn beløp til uttak i hele kroner i feltet antall. Altså; 500 kroner tilsvarer teksten "500" i feltet antall.

Velg brukersted i nedtrekksmenyen. Skriv også en kort kommentar om hva kunden har kjøpt. Årsaken til at vi ber deg fylle inn dette er at vi da kan spore transaksjoner tilbake dersom en kunde ikke skulle huske at de har benyttet kortet sitt.
Du kan alternativt skrive inn bongnummeret fra kvitteringen, slik at denne kan spores senere ved behov. Trykk så "bekreft og gå videre".

3

På siden som åpner seg ser du en kort oppsummering. Her må du taste inn gavekortkoden fra kunden, slik den vises på kortet.
Kun store bokstaver, 16 tegn, delt av bindestreker. Trykk "Bruk" og se at kortet registrerer seg.

4

Se nå at feltet "udekket beløp" står på 0. Ny saldo etter uttak vises under koden, og denne kan du informere kunden om. Hvis udekket beløp er 0, kan du gå videre til registrering og utsjekk - se neste steg.

Dersom udekket beløp viser noe annet enn 0 - må du gjøre følgende:

  • Udekket beløp betyr at gavekortet ikke har nok verdi til å dekke handelen. Udekket beløp vist på skjermen er mellomlegget mellom gavekortet og uttaket du forsøkte - altså det kunden selv må betale utenfor gavekortet.
  • Les av saldo på kortet i linjen over "udekket beløp" etter teksten Gavekort*.... Dette er restverdien på kortet. Husk saldoen.
  • Trykk på det lille "X"-tegnet for å annullere uttaket og følg menyen videre til uttaksbildet på nytt. Angi nå gavekortets restsaldo i feltet "antall" fra steg 2 - og påse at du velger rett brukersted. Gå videre til registrering.
  • Du skal nå se at udekket beløp er 0 og gjenværende saldo etter uttak også er 0. Informér kunden om at kortet nå er oppbrukt.
  • Gå videre til neste steg.

5

Nå gjenstår kun utsjekk og bekreftelse. Tast inn mailadressen din i feltet og gå videre. Vi benytter mailadressen din til å verifisere rett brukersted, og til å sende deg kvittering - både på registrert uttak, og utbetalingsmelding når beløpet er utbetalt av kasserer.

Viktig:
Du skal nå se teksten "gyldig uttak".
Ser du ikke denne teksten, må du gå tilbake og begynne på nytt.

Trykk nå på "bekreft og fortsett" - og vent på kvittering/bekreftelse på skjermen.

En kvittering vises nå på skjermen, og en kopi sendes deg på e-post. Du får også en e-post når beløpet er utbetalt. Når du ser kvitteringen på skjermen, er uttaket bekreftet. Kvitteringen skal se slik ut:

Uttaket er nå ferdig registrert, og du kan utlevere varene til din kunde. Uttaket kommer til din konto innen kort tid.

Har du spørsmål, kan du ringe Torbjørn direkte på 48 33 33 00.

Share by: